WORLD SCOUT JAMBOREE 2011 SVERIGE

Har ju lixom varit på Scoutläger ganska länge nu och kom hem för ungefär en vecka sen (men jag har inte kunnat skriva för jag for och fjällvandrade direkt efter :S). Det var iallafall skitkul, jättehäftigt, supercoolt och allt annat bra! Antal deltagare: ca 39000 (om jag minns rätt) så det var ganska mycket folk överallt!!! Lägret var för 14-17 åringar och det kom folk från över 150 olika länder, ganska coolt faktiskt.Det var iallafall meganajs och en upplevelse jag absolut kommer att minnas hela mitt liv.

Dom flesta dagar var det aktiviteter från tio till tre men några dagar var vi lediga och då kunde man passa på att träffa folk, gå i shoppen, vara i en hamsterboll på vatten, vara uppe i tornet eller slöa.



Så här tomt var det första dagen ....

men snart var det tält överallt!!! Här är vårat (det gröna)

så här fint och städat var det där....

Snygga i våra nya jackor :B

Skottar vi hjälpte med packningen... Dom hade fin kilt och väääldigt tunga väskor ;D

Arbetandes med den snygga portalen i bakgrunden våra engelska grannar som hade en önskebrunn och tyckte att våran översättning av chokladbollar (chocolate balls) var väldigt rolig... hehe

en fin bil.....


från invigningen

fin bild :D

Yeah

godiset som vi fick för att våra idkort kom jättesent, det var lugnt värt :)

påväg till "Hike in camp"

en norrman som hittade en död snok... som det droppade blod från munnen på... som han la ner i väskan och tog med....


"Emil" i en hamsterboll

när vi dansade colombiansk folkdans

Karnevalen på Cultur Festival Day


När vi åt på en irländsk resturan (det var gott)

från tivolit....

Europe!!!!! Från avslutningen!!!!

Det var det hare bra

/Vega :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0